Click Me

sobota, 2 września 2017

Pokazy Sokolnicze w Magicznych Ogrodach

W zeszły weekend odwiedziliśmy Magiczne Ogrody.
Głównym tematem weekendu była Wielka Bitwa o której opowiem innym razem. Dzisiaj o dodatkowej atrakcji, która zachwyciła dzieciaki i zapadnie w ich pamięci na długo.

Pokazy Sokolnicze w Magicznych Ogrodach!

Zarówno Norbert jak i Gabrysia uwielbiają odkrywać tajniki przyrody, chociaż to Gabrysia jest tą, która nie może przejść obojętnie nawet przy gąsienicy czy jaszczurce. Kiedy wchodząc do Magicznych Ogrodów zobaczyliśmy informację, że planowane są pokazy sokolnicze z udziałem ptaków drapieżnych, wiedzieliśmy, że jest to punkt obowiązkowy tego dnia.

Ptaki drapieżne zawsze wzbudzały mój podziw. W dzieciństwie nasz sąsiad miał jastrzębia... uwielbiałam oglądać go na niebie. Piękny i dostojny pan przestworza.

W Magicznych Ogrodach Pan Sokolnik przygotował dla dzieciaków fantastyczną prezentację poszczególnych ptaków drapieżnych. Mogliśmy zobaczyć kilka jastrzębi, sokoła oraz sowy.... które wzbudziły zachwyt. Dzieci mogły się dowiedzieć gdzie żyją takie ptaki, co jedzą, jak się je szkoli i jak się zachowywać będąc niedaleko takich ptaków.

Podczas pokazu ptaki latają tuż nad głowami widzów, przylatują na rękawice Sokolników. Przedstawiony jest trening takich ptaków - atakują wabidło prezentując jak wygląda prawdziwy atak ptaków drapieżnych.


Widzowie borą czynny udział w takich pokazach. To ja, to ja ;-) taaaaka byłam odważna. Ja i sokół ;-)




Jastrząb!!



Jastrząb wypatrzył przekąskę w postaci Norberta ;-)


Po przedstawieniu ptaków drapieżnych przyszedł czas na Sowę Płomykówkę
Cóż Sowa "rozwaliła system" wszystkie dzieci się zlecały po słowach Sokolnika, że można ją pogłaskać ;-) 



Gabrysia od razu się zakochała ;-)



Następnym pięknym okazem, który został nam przedstawiony był Puchacz! 



Puchacz sprytnie unikał aparatu. Za każdym razem odwracał głowę!!



Przyszedł czas na pokazy praktyczne z udziałem publiczności :-) Sokoły i jastrząb latały ponad głowami widzów, przecinały niebo w celu złapania wabika.





















Po zakończeniu pokazów można było zrobić sobie zdjęcia z ptakami, zadać indywidualne pytania.


Gabrysia nie mogła się powstrzymać, założyła rękawice by poskromić Jastrzębia!












Można już zapisać się do Hogwartu mając swoją sowę ;-) 


Sowa jest bardzo mięciutka i puchata. Gabrysia była zachwycona!!


Oczywiście pojawił się temat "MAMO JA CHCĘ HODOWAĆ SOWĘ"!!


Pokazy bardzo podobały się dzieciakom. Zobaczyć takie ptaki z bliska to naprawdę coś pięknego i niezapomnianego. Norberta zachwycił jastrząb i jego loty, Gabrysia zakochała się w słodkich sowach. Zdobyta wiedza bezcenna. Będzie o czym opowiadać w szkole.

3 komentarze: