Click Me

sobota, 6 kwietnia 2013

Rogaliki drożdżowe - najszybsze, najpyszniejsze NAJ NAJ NAJLEPSZE!!

Kiedy tylko znalazłam poniższy przepis , na rogaliki, jakieś 2 lata temu wiedziałam, że TE rogaliki będą częstym gościem u nas w domu :-)

 
Nie myliłam się, gdyż wszyscy domownicy za nimi przepadają :-)

Goście - zawsze biorą przepis :-)

Mój mąż, który nie jada słodyczy - rogalikami się zajada.

Jeśli chodzi o nadzienie, to przetestowałam już chyba wszystko ;-)
Pysznie wychodzą ze świeżymi jagodami, jabłkami, wiśniami czy śliwkami.
Nie polecam bananów, bo jakoś takie dziwne wyszły ;-)
Dżemy muszą być gęste z kawałkami owoców, inaczej wypłyną podczas pieczenia. 
Nutella mmmm marzenie ;-)
Swoją drogą, Gabi już zamówiła sobie na urodziny do przedszkola tacę rogalików z dwukolorowym nadzieniem czekoladowym ;-) (właśnie do mnie dotarło, że urodziny ma za 2,5 miesiąca!!!! aaaaaaaaa nawet nie wiecie jaki tort sobie zażyczyła ...)


Wracając do rogalików przepis znalazłam na stronie gotuj.skutecznie.tv

Składniki na całą porcję (autorka robi z tego 48 sztuk mini rogaliczków ale ja zazwyczaj robię 32 małych rogalików - 4 koła po 8 kawałeczków):
Ewentualnie dzielę ciasto na pół i z jednej połówki robię duże rogaliki, a drugą połówkę dzielę na dwie części i robię mniejsze rogaliki (takim sposobem wychodzi 8 dużych i 16 małych) 
  • 1 kostka margaryny
  • 5 dag drożdży (ja daję saszetkę suchych drożdży)
  • 1/4 szklanki ciepłego mleka
  • 4 płaskie łyżki cukru (jak robię z nutellą lub dżemem to daję 2 łyżeczki)
  • 3 szklanki mąki (ja daję orkiszową ze względu na Norberta, który pszennej nie może)
  • szczypta soli
  • 2 całe jajka (jedno do ciasta, drugie roztrzepujemy do posmarowania rogalików)
Margarynę roztapiamy w rondelku (nie gotujemy). Mleko lekko podgrzewamy, dodajemy drożdże, cukier mieszamy dokładnie do rozpuszczenia.

Norbert nie jest zadowolony z podziału obowiązków.
Każdy lubi pomagać Mamie :-)


Do miski wsypujemy mąkę, szczyptę soli, dodajemy jajka, mleko z drożdżami i rozpuszczoną margarynę. Wyrabiamy. Ciasto wyrabia się błyskawicznie, pięknie odchodzi od ręki :-) Gdy wszystkie składniki się połączą , nakrywamy miskę talerzykiem i wstawiamy do lodówki.

Po godzinie wyciągamy ciasto - powinno ładnie wyrosnąć.Nagrzewamy piekarnik do 200 stopni.

Dzielimy na wybrane przez nas porcje. Wałkujemy na kształt koła.

Ciasto jest bardzo fajne plastyczne, bardzo dobrze współpracuje

Tniemy jak pizzę na dowolną ilość kawałków :-) Nakładamy nadzienie, zawijamy w rogalik.


mniam

łakomczuchy :D

Układamy na blasze na papierze do pieczenia. Wkładamy do nagrzanego piekarnika na 200 stopni i pieczemy około 15 minut.


Jeśli dzielę ciasto na pół i z połówki robię duże rogaliki 8 szt, piekę je wtedy około 20 min ale cały czas je doglądam pod koniec by się nie przypaliły.



Paluszki lizać :-)

Nie wiem czy doczekają lukrowania :)))

82 komentarze:

  1. Ale Ci piękne wyszły!! Ja kiedyś robiłam raz, ale bez porównania :) Choć w sumie nie miałam takich pomagierów jak Ty :) Ślinka cieknie na widok rogalików :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. daj znać jak wyszły :-)))

      Usuń
    2. ja zaras je robje,niewjem jak mi wyido nipjeklam 20 lat silynka mi leci .nastepnym razem bede piekla z wnukamy dziekuje zapszepis maria

      Usuń
  3. wyglądają smakowicie :))) tylko na wszelki wypadek się dopytam - ciasto ma wyrosnąć w lodówce? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, ciasto rośnie w lodówce :-)
      też byłam zdziwiona :-)))

      Usuń
  4. Jakie piękne. Zapisuję na listę "do zrobienia" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam gdyż są proste i naprawdę pyszniutkie :))))

      Usuń
  5. ajjj kocham te rogaliki!! musimy zrobic na Nataszy 2 latka! dzeki za przypomnienie!:D

    OdpowiedzUsuń
  6. a jakie piękne, równiutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wyszłyby takie smaczne gdyby nie pomoc dzieci:)
    Wyglądają pysznie na pewno z synkiem zrobimy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam :-) a dzieci to sukces wielu wypieków :-)

      Usuń
  8. Ale rogaliki! Aż ślinka cieknie,chyba musze wypróbować ten przepis!:)


    emi-style.blogspot.com blog którego głównym tematem jest moda dziecięca:)zapraszam,co prawda dopiero zaczynamy ale mam nadzieje,że powoli jakoś się rozkecimy:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. pysznie tu u Ciebie,nie miałabym nic przeciwko takiemu rogalikowi i kawce...gdyby nie moje pociążowe 10kg na plusie,ehhh :( zapraszam już do siebie blog "mama dwóch córek",na razie się rozkręcam,więc wszystko jeszcze w fazie eksperymentów :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. twoje 10 i moje 10 - przeeeeestań - wpadaj na kawę :D

      Usuń
    2. Tak apropo przepisu, to trochę niedokładny.. bo dl apoczątkującego piekarza cukiernika.. powinno być napisane czy tluszcz dodawać cieply czy chlodny.. i czy drozdze po zalaniu mają wyrosnąć czy tez nie. Ciasto mi nei wyrosło tak jak powinno aczkolwiek w smaku rogaliki rewelacja :)

      Usuń
    3. Tłuszcz zdecydowanie schłodzony do temperatury pokojowej, drożdże nie muszą wyrastać, jak dodaje drożdże instant (suche) to mieszam je z mlekiem i od razu wlewam na mąkę :-)

      Usuń
  10. Ślicznie wyglądają:) Pychotka. Ja tylko zamieniłabym margarynę na masło, bo na margarynie za bardzo nie lubię.
    Ale i tak z tego wszystkiego najlepsi są pomocnicy, słodkie dzieciaczki - łakomczuszki:)

    OdpowiedzUsuń
  11. O mniam!Wyglądają przepysznie!Ależ wam zazdroszczę:)Dzięki za przepis, trafi na pewno do mojej domowej książki kucharskiej.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. No tak, a teraz to mi ślinka cieknie!
    .. a pomocników to masz zacnych!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bez nich te rogaliki nie byłyby TAKIE pyszne :-)

      Usuń
  13. smaka mi narobiłas na całej linii v\jutro robię :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zrobiłam - są przepyszne! :)))

    OdpowiedzUsuń
  15. A jajkiem smarujemy przed pieczeniem?Całym,czy tylko białkiem?
    Pozdrawiam,
    Edi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja smaruję albo całym jajkiem albo mlekiem ;-)

      Usuń
  16. Mam pytanie-dlaczego dodaje pani jedynie saszetke drożdży, skoro w przepisie jest5dg?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 5 dag dotyczy zwykłych drożdży w kostce :-) natomiast saszetka drożdży suchych jest na około 0,5kg maki i tak mniej więcej to wychodzi.
      Zawsze dodaję jedną saszetkę i rogaliki wychodzą przepyszne :-)

      Usuń
  17. Dzisiaj robiłam z nutellą, przez pomyłkę dodałam dwa jajka do ciasta, ale wyszły super, przepyszne, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  18. Zdecydowanie uważam, że dodawanie margaryny do jakiegokolwiek ciasta to zbrodnia. Utwardzone tłuszcze roślinne - nie podałabym tego ani mojej córci ani nikomu.
    Czasy pieczenia z margaryną dawno się skończyły!
    Masło jest może i tuczące, ale dużo zdrowsze...

    Ale poza tym z przepisu skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cóż mam powiedzieć - zgadzam się :-)) ostatnio tez wszystko robię już na maśle :_))

      Usuń
  19. bardzo dobry przepis,rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. bardzo bardzo dobre i proste rogaliki. moj maz dzieki tym rogalikom pogodzil sie z kuchnia polska a zwlaszcza z polskimi wypiekami (musze dodac,ze jest anglikiem) nawet tesciowa przyznala ze w anglii takich nigdzie nie podaja ;-))))))))
    na pierwszy raz zrobilam ze swiezymi sliwkami w przeciagu godziny zniknely z talerza ;-)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mnie to cieszy i ja ostatnio robiłam ze śliwkami :-)) pyyyycha!!

      Usuń
  22. Rogaliki prezentują się przepysznie. Dziś się pokuszę i zrobię! Proszę, dopowiedz mi tylko, cukier rozpuszczam w margarynie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja cukier dodaję do ciepłego mleka razem z drożdzami i mieszam wszystko do rozpuszczenia :-)) i używam zwykłego cukru :-))

      Usuń
  23. Nigdy jeszcze nie pieklam nic drodzowego, wiec mam pytanie, czy drozdze te w kostce musza wyrosnac przed polaczeniem z reszta skladnikow?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli robisz zaczyn z normalnych drożdży to nich on troszkę podrośnie i dopiero wymieszaj z resztą składników.

      Usuń
  24. Jeszcze jedno zasadnicze pytanie. Ile gram ma jedna saszetka suchych drozdzy, bo roznie sa pakowane suche drozdze w roznych panstwach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam saszetek gdzie jest 7g drożdży :-))

      Usuń
  25. Jeszcze jedno zasadnicze pytanie. Ile gram ma jedna saszetka suchych drozdzy, bo roznie sa pakowane suche drozdze w roznych panstwach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam saszetek gdzie jest 7g drożdży :-))

      Usuń
  26. wlasnie 1 porcje wyjelam i sa idealne;mieciutkie,slodkie w sam raz,zrobilam je z powidlami sliwkowymi nutelkowymi a czesc ze zwyklymi ,troche wyplynely ale to nie przeszkadza nikomu.balam sie o ta lodowke bo od lat drozdzowe ciasta sie stawia do wyrosniecia w cieple miejsce ale faktycznie wyroslo polecam ten przepis no i na rogaliki zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  27. szkoda że skopiować przepisu się nie da, bo przepisywać się nie chce;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciasto w lodówce :) Mój pierwszy raz z suchymi drożdżami... zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  29. wyglada apetycznie chyba zabiore sie do pieczenia ....pozdrawiam i zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  30. Moje pierwsze rogaliki drożdżowe z marmoladą wyszły pysznie. Zniknęły po 3 godzinach :) Niebawem zabieram się za zrobienie ich z gotową masą kajmakową. Mam nadzieję, że i te znikną jeszcze szybciej

    OdpowiedzUsuń
  31. świetny przepis, wyszły pyszne, ale z pewną modyfikacją: 7 g suchych (podejrzewam, że instant) zamiast 5 g świeżych?! przyjmuje się, że bierze się połowę drożdży instant zamiast świeżych :) ja dałam ok 1,5 g i wyszły super. Tutaj jest przelicznik: http://kuchniamamy.blox.pl/2011/09/Drozdze-instant-jak-to-z-nimi-jest.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...już się poprawiam :) masz rację - przecież w oryginalnym przepisie jest 5 DAG :) zrobiłam drugi raz i zrozumiałam :p

      Usuń
  32. Rogaliki są przepyszne!Ciasto idealne,szybko się zagniata i łatwo wyrabia.Mam wiele przepisów na rogalaliki,ale ten jest od teraz moim nr.1!

    OdpowiedzUsuń
  33. rogaliki przepyszne★zawsze stronilam od robienia ciasta drozdzowego a tu prosze niesamowity przepis★dziekuje i pozdrawiam♥

    OdpowiedzUsuń
  34. Zaraz zabieramy sie z mezem do pieczenia rogalikow :) Bardzo prosto to wyglada wszytko i nutella brzmi tak zachecajaco.... :)

    Kasia & Przemek

    OdpowiedzUsuń
  35. Dziś sama wracam do tego przepisu :-) już ze 2 miesiące ich nie robiłam ;-) zrobię dzieciakom niespodziankę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja robiłam większą porcję i wyszly mi zaledwie dwa koła,co zrobilam nie tak???niby ciasto wakt dalam 2 jajka zamiast 1 do ciasta,drożdży wsypalam do mąki,mleko letnie,margaryna też cieplą wlalam....Proszę o podpowiedz.pozdr i były troche kruche???co może byc przyczyną???pozdr

    OdpowiedzUsuń
  37. A maslo zamiast margaryny może być??

    OdpowiedzUsuń
  38. Odpowiedzi
    1. szybkie, proste i zawsze wychodzi :-)) czego chcieć więcej ??

      Usuń
  39. Wydaje mi się, że podany przez Ciebie sposób jest świetny, z chęcią go wypróbuje w najbliższym czasie. Wcześniej robiłam tylko takie http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-rogaliki-drozdzowe-z-dzemem/ też dobre, ale warto w końcu spróbować czegoś nowego. Dzięki za ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fajny ten Twój przepis widać fajne plastyczne ciasto :-) moze w weekend wypróbuję :-)
      w miniony weekend robiłam te nasze z nutellą i szybko zniknęły nawet te bardziej spieczone :-))

      Usuń
  40. Wyrobiłam ale strasznie tłuste to ciasto mi wyszło

    OdpowiedzUsuń
  41. Wyrobiłam ale strasznie tłuste to ciasto mi wyszło

    OdpowiedzUsuń
  42. Wyrobiłam ale strasznie tłuste to ciasto mi wyszło

    OdpowiedzUsuń
  43. Wyrobiłam ale strasznie tłuste to ciasto mi wyszło

    OdpowiedzUsuń
  44. Wyrobiłam ale strasznie tłuste to ciasto mi wyszło

    OdpowiedzUsuń
  45. Upiekłam z tego przepisu po raz enty, rogaliki przepyszne :). W ramach eksperymentu piekłam też z nadzieniem wytrawnym (dałam mniej cukru), są równie dobre. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  46. Wyglądają obłędnie! Pewnie tak tez smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Ojej - wyglądają bosko! <3 Aż zaczęło mi w brzuchu burczeć :)

    OdpowiedzUsuń
  48. A mi nie wyroslo az tak:/I zrobilam tylko kilka, pomimobze wydaje mi sie ze robilam krok po kroku, hahah ale za to jest okazja zeby pocwiczyc:):)

    OdpowiedzUsuń
  49. Rajskie! Tożto niebo w gębie!!! Zrobiłam dziś! wyszło mi 35! Zrobiłam z mlekiem ryżowym. Mąkę dałam orkiszową do ciast, lekką! Smakowały niczym chmurka! Dużo daje dobra mąka! Dziękuję za super przepis! Najlepsze regaliki, jakie jadłam ever, a do tego zdrowe!!! Pychotka!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Pychotka, ciasto pyszne, elastyczne i naprawde sie nie klei do rak. Super, polecam.

    OdpowiedzUsuń
  51. Wyszly znakomicie,gratulacje i dziekuje bardzo za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  52. Rogaliki średnie , dziś pierwszy raz zrobiłam z tego przepisu i powiem szczerze rewelacji nie ma , z przepisu który posiadam i robię od lat wychodzą dużo lepsze , takie delikatniejsze , te natomiast są dobre ale jednak do moich im daleko ...przepraszam każdy ma inny gust i smaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma.za co przepraszać 😁 z chęcią poznałabym Twój przepis ❤️

      Usuń