poniedziałek, 15 października 2012

PILNIE potrzebna krew A - lub O -

Moi kochani

dziś piszę do Was z apelem o krew.

Potrzebna jest krew, dla świetnego, młodego faceta - Rafała, który od dawna walczy z nowotworem. Nie poddaje się i wygrał już wiele bitew!

Sprawa jest o tyle trudniejsza, że wymagana jest krew albo A- lub O - .

Madzia, moja przyjaciółka jeszcze z podstawówki i żona mojego Brata Rafała wyjaśnia co w tym skomplikowanego:

"Nie chodzi o to, że w stacji nie ma w ogóle krwi i że trzeba oddać w zamian żeby dostać taką jaką chcemy. Mój mąż choruje na nowotwór, miał już parokrotnie podawaną krew, przez to jego krew produkuje coraz więcej przeciwciał i odrzuca coraz więcej próbek krwi, dlatego PROSZĘ o oddawanie krwi grupy A- lub O-, może trafią w stacji krwiodastwa na taką, której mój mąż nie odrzuci. W tej chwili czeka na zabieg bez którego jego życie jest zagrożone, bez krwi ten zabieg się nie odbędzie. Krew można oddawać w Stacji Krwiodastwa, będę wdzięczna za zaznaczenie "dla Rafała Pietrzniaka". Mąż leży aktualnie w szpitalu na Al. Kraśnickich w Lublinie na oddziale urologii. Proszę o życie dla mojego męża, dziękuje wszystkim za pomoc... Magda Pietrzniak."

Rafał jest z województwa Lubelskiego dlatego najlepiej tu oddawać krew powołując się na jego nazwisko. Wtedy mamy pewność że trafi Ona do niego.

Punkty poboru krwi : woj. Lubelskie


Czekam na informację co z punktami w Warszawie bo tam posiadają próbkę krwi Rafała i jest szansa że w Warszawie także można będzie oddawać.

Ok Można oddawać Krew dla Rafała w Warszawie

Regionalne Centrum Krwiodawstwa
i Krwiolecznictwa
w Warszawie

ul. Saska 63/75, 03-948 Warszawa wejście od ul. Nobla 3


podając nazwisko RAFAŁ PIETRZNIAK Urologia ul.Kraśnicka 100 Lublin 




Sprawa jest pilna i BARDZO poważna. 

Akcja Mobilizacja zagościła też na FB, tam tez padają odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:


Akcja na FB przyniosła bardzo pozytywny skutek: 


"Kochani wszystkim Wam dziękuję za chęć uczestnictwa w Akcji Mobilizacji, dziękuję za tak liczny odzew, za oddaną krew, że tak natychmiast zareagowaliście na nasze wołanie o pomoc, zewsząd docierają do nas sygnały że krew popłynęła dziś dla Rafała strumieniami, jesteśmy ogromnie wzruszeni i brak nam słów żeby podziękować, wasze zaangażowanie dało nam potężną dawkę nadziei i wiary że wkrótce będzie znowu normalnie, bo normalność w naszym domu to ogromne święto... Rafał bardzo Wam wszystkim i każdemu z osobna dziękuje, a ja podczepiam się pod każde jego słowo. Pozdrawiamy." - pisze Magda.


Będzie nam miło jeśli inne blogi przyłączą się do tej akcji!

Im więcej osób się o tym dowie, tym większe szanse, że uda się dopasować krew!


Norb z wujkiem Rafałem

Rafał trzymaj się a my zrobimy wszystko byś dostał tą krew na czas!!

79 komentarzy:

  1. ja mam grupe O,tyle że +... No i teraz pewnie by ode mnie krwi nie wzieli... Trzymam kciuki za akcje i za Twojego brata!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety choć bardzo bym chciała to nie mogę pomóc bo mam inną grupę ale trzymam kciuki z całej siły za Twojego brata i mam nadzieję, że znajdzie się jak najwięcej tej krwi jakże potrzebnej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Acha i informacje umieszczam oczywiście u siebie na FB.

      Usuń
    2. nie dopuszczamy takiej myśli by tej krwi znaleźć za mało ;-)

      Usuń
  3. Kurcze gdybym była w PL to wysłałabym mojego męża a tak cóż:/,życzę powodzenia.
    Karlita ja z Krasnegostawu jestem hehe:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyłączam się do akcji, życzę zdrowia i trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  5. zamieściłam info u mnie, niestety inaczej nie mogę pomóc, to nie moja grupa :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzymam kciuki!!!Ja niestety mam inną grupę krwi,ale apel podałam dalej...
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem wstanie pomoc jesli chodzi o krew, ale mam nadzieje ze w jakims stopniu pomoge przynajmniej udostepnieniem tej informacji na moim blogu.
    Powodzenia Kochana! Trzymam mocno kciuki za brata!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak na złość mam O- ale za daleko :( Udostępniłam info u siebie na blogu i na fb ...
    Trzymam kciuki !!!

    OdpowiedzUsuń
  9. my niestety mam z mężem A+ ale info poszło w świat wpisy na moich 2 blogach
    trzymam kciuki, żeby się wszystko udało

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety mam inną grupę,
    pomóc mogę udostępniając na FB i na blogu.
    Trzymam kciuki.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. udostępniłam na FB, tyle mogę narazie zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  12. Karolina z calego serducha trzymam kciuki. Tez puscilam informcje na blogu. Chociaz tyle.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja mam 0 Rh- ale jestem z Wrocławia :(:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nic nie szkodzi, ważne żebyś podała w Centrum Krwiodawstwa te dane, które Karlita podała!!
      wiele razy we Wrocławiu zdawałam krew dla ludzi z całej Polski, lecz akurat ta grupa mnie nie dotyczy :(

      Pozdrawiam i trzymam kciuki za Rafała!!

      Usuń
  14. Ode mnie niestety nigdy nie chcą pobrać krwi, bo podobno nie kwalifikuję się ze względu na wagę:/ Ze szpikiem miałam tak samo.

    OdpowiedzUsuń
  15. Trzymam kciuki za znalezienie dawcy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ja mam A- , ale jestem z Częstochowy:( trzymam kciuki!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można oddać w Częstochowie trzeba tylko zaznaczyć dla kogo :-)

      Usuń
  17. Udostępniam i trzymam kciuki;) Powodzenia i zdrówka;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja mam pytanie czy w innym mieście można oddawać ?? bo ja też mam 0 Rh- tyle że kraków

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja mam pytanie .ja mam 0 Rh- ale czy można oddawać krew w innym mieście bo do warszawy mam troszkę daleko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można tylko trzeba podać dane dla kogo ta krew

      Usuń
  20. czy winnym mieście można oddawać ?? bo ja mam 0 Rh - ale troszkę za dlaleko do wawy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oddawać krew można w każdej stacji krwiodawstwa tylko trzeba zaznaczyć ze jest to krew dla Rafała Pietrzniaka do szpitala na Kraśnickich 100, LUBLIN jeśli nie będą robić problemu z transportem to krew dotrze do Rafała.

      Usuń
  21. Ja niestety mam 0+ i w dodatku jestem ze śląska,ale mocno trzymam w kciuki.pozdrawiam
    wiadomość umieszczam u siebie na blogu chociaż tyle

    OdpowiedzUsuń
  22. Białystok może? czy za daleko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może może tylko trzeba się dopytać czy nie kręcą nosem na transport krwi ... ;-)

      Usuń
  23. Ja mam 0 minus, ale nie moge teraz jechać do Warszawy. Czy tylko tam można oddawać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oddawać krew można w każdej stacji krwiodawstwa tylko trzeba zaznaczyć ze jest to krew dla Rafała Pietrzniaka do szpitala na Kraśnickich 100 jeśli nie będą robić problemu z transportem to krew dotrze do Rafała.

      Usuń
  24. Też mam 0- ale z Krakowa jestem :/ ale znalazłam Twój apel u kogoś, może ktoś znajdzie go u mnie i będzie z Lublina lub Warszawy. Trzymam Kciuki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oddawać krew można w każdej stacji krwiodawstwa tylko trzeba zaznaczyć ze jest to krew dla Rafała Pietrzniaka do szpitala na Kraśnickich 100 jeśli nie będą robić problemu z transportem to krew dotrze do Rafała.

      Usuń
    2. byłam, pytałam, można. Ale mi wynaleźli problem. Okres mam i nie mogę :/ mam nadzieję, że chociaż apel na blogu na coś się przyda :/

      Usuń
  25. Też mam nowotwór i ode mnie na pewno nie wezmą krwi :// Ale pomagam udostępniając i proszę o to samo. Trzymam kciuki i powodzenia. Pozdrawiam amazonka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przytulam mocno i mam nadzieję że wygrasz ostateczna walkę!!

      Usuń
  26. ja mam minus cos tam ale siedze w UK :-/

    OdpowiedzUsuń
  27. Karlita czy w Warszawie też można oddawać krew dla Twojego brata?Spróbuję się skontaktować ze szwagierką,jest honorowym dawcą krwi i chyba ma 0rh-.
    oczywiście przekazuję dalej info.Powodzenia Kochani.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można Można tam jaka próbkę krwi Rafała więc bez problemu można załatwić to W Warszawie!!

      Usuń
  28. Ja mam inną grupę krwi, ale do apelu się dołączyłam na blogu!
    Trzymam kciuki za akcję i za Twojego brata!

    OdpowiedzUsuń
  29. szlag, mam A-, ale jestem po biopsji i nie mogę przez pół roku oddawać :( podeślę kilku osobom, powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  30. trzymam kciuki ja mam niestety + ale udostępniam

    OdpowiedzUsuń
  31. Mam A Rh- , jestem z lubelskiego -blisko , ale mam chorą tarczycę i nie wiem czy mogę pomóc?Dokładnie Hashimoto .

    OdpowiedzUsuń
  32. napisz u mnie na blogu , albo na renia713@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  33. zamieściłam post - niestety ja mam + :(

    OdpowiedzUsuń
  34. Cześć,
    A jest możliwość oddania krwi dla Rafała np. w Tarnowie? Ja i mąż mamy O Rh-. Ja niestety, ze względu na przewlekłą chorobę nie mogę być dawcą, ale mój mąż owszem. Czy lepiej oddać teraz czy może za jakiś czas? mój mail bigos.katarzyna@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Napisałam u mnie na blogu i jeżeli mój mąż oddawał krew dawniej niż 3 miesiące temu to jutro go wyślę. Jest honorowym dawcą i ma 0-. Wysyłam duuuużo pozytywnej energii dla całej Waszej rodziny@!

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja mam 0Rh- ale niestety od tygodnia jestem mamą karmiącą. Udostępniłam na FB, bo i w Lublinie i w Warszawie znajomych mam. Powodzenia i dużo wiary:) Jeśli zdążę, jutro wrzucę notkę na bloga.

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja mam +, ale u mnie ciężko z oddawaiem krwi, mam trombofilię, nie wsakazane, wrzuce notke u mnie na blogu.
    Trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
  38. Mam ARH-, jestem z Katowic, jutro zadzwonię do naszej stacji zapytać, czy leki które biorę będą przeciwskazaniem

    OdpowiedzUsuń
  39. ja Dolny Śląsk i też A+, nam też krew uratowała życie, trzymam kciuki i wysyłam podeślę maile znajomym z W-wy

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja z chęcią bym pomogła mam grupę 0RH- tyle że jestem z łodzkiego...

    OdpowiedzUsuń
  41. czy wystarczy podac tylko dane meza aby krew do was doszła,,, mój mąż oddaje krew i ma 0 RH - daj znac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie męża a brata

      Większość stacji zgadza sie przesyłać krew dlatego wystarczy podac dane dla kogo

      Usuń
  42. czesc mój mąż oddaje krew ma własnie O rh - jestesmy z zabrza woj ,slaskie orietujesz sie czy wystarczy podac tylko imiei nazwosko towjego męża???

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja mam 0-...Czy we Wrocławiu można również się powołać na nazwisko Twojego męża?tak czy siak oddam,ale nie wiem,czy stamtąd do was trafi...Zawsze jednak może pomóc komuś innemu,a jest uniwersalna..;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oddana krew to wielki dar !!!!
      Jesli stacja nie będzie robiła problemów z transportem wtedy przeslą ja do Rafała.

      Usuń
  44. JA mogę oddać, mam grupę A-. Tylko ,że mieszkam koło Łomży woj. podlaskie.
    Mój e-mail katib@wp.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  45. Świetnie prowadzisz Bloga!
    Masz bardzo interesujące posty :-)
    Fajnie, że udało mi się na Ciebie trafić, będę miał co przeglądać w wolnych chwilach.
    Mam nadzieje, że ta ciężka praca włożona w prowadzenie Bloga będzie kontynuowana, bo według mnie masz ogromne szanse, aby stać się bardzo popularnym Blogerem.
    Jeśli masz czas i chęci zapraszam również i do mnie.
    Może treści prezentowane w moim Blogu nie są tak chwytne i powszechnie interesujące, jak Twoje jednakże może znajdziesz tu coś dla siebie.
    Bardzo zależy mi na obserwatorach i komentarzach, więc jeśli możesz mi pomóc w tej kwestii na zasadzie wzajemnej wymiany byłbym Ci niesamowicie wdzieczny.
    Banners Broker

    OdpowiedzUsuń