poniedziałek, 29 lutego 2016

Matematyka - nie taka straszna - Dziecko na Warsztat III


Matematyka ... zmora... zła, niedobra ..

Czy rzeczywiście matematyka jest straszna ? Czy zawsze musi być tym koszmarem ?

Nie lubiłam matematyki i nie ukrywam, że miałam z nią problem.
Patrząc z perspektywy czasu - to matematyka, jest jak chemia czy fizyka, wykładana na sucho nie wejdzie! Trzeba młodego człowieka zainteresować, sprawić, że zrozumie, zobaczy.
Podobno wszystko można pokazać w formie liczb i równań.... czyli można to też pokazać "obrazowo" :-)

Dlatego uważam, że matematyka w formie zabawy, to doskonała metoda do jej zrozumienia i nauczenia ;-)

Kolorowa matematyka, to coś co przemawia do dzieci najlepiej.
Kolorowe patyczki, klocki, pomponiki, koraliki i co tylko przyjdzie nam do głowy! Są to pomoce, które mamy pod ręką. Dodajmy jeszcze czas, który poświęcimy z dziećmi na naukę i mamy gotowy super efekt :-)


Dwa zbiory. Jeden trójkąty a drugi figury czerwone. Co zrobić z czerwonymi trójkątami ? To nie lada problem na pierwszy rzut oka :-)


Przestrzenne figury matematyczne - coś co tygryski bardzo lubią :-)


Ćwiczenie umysłu i rąk - doskonałe połączenie!




Po co dodawać suche liczby ? Można dodawać i odejmować guziczki, patyczki i czy co tam mamy pod ręką. Ostatnio z Norbem rozwiązywaliśmy matematyczne karty zadań za pomocą ludzików lego :-)


Spadające małpki też pomagają w rachunkach :-)


Liczyć można wszystko :-)


Łapki jako pomoc w liczeniu super sprawa.


Łapki z kartonu też będą fajne. Można też wykonać je z rękawiczek, filcu czy też innych materiałów.

Pamiętam jak Gabi szła do pierwszej klasy i zaczęła mnie pytać z troską w głosie "Mamo a matematyka? Będzie? " Jasne, że będzie. Z matematyką mamy do czynienia praktycznie w każdym aspekcie naszego, życia. Bez niej nie da się żyć i funkcjonować. Nie należy się jej bać :-) Trzeba się z nią oswoić :-) Bardzo pomagają nam zeszyty ćwiczeń, gdzie możemy zapoznawać się z różnymi zadaniami z jakimi Gabi będzie miała styczność w szkole :-)



 Norbert jest wielkim fanem labiryntów :-)

 Od małego polecam książeczki i karty ścieralne, gdzie można sobie ćwiczyć rączki i dodawać, odejmować, poznawać kształty. Dzięki ścieralnym kartkom ćwiczenia można wykonywać wielokrotnie :-)


Jak widać cyferek nam nie brakuje :-)





Komputer jest narzędziem, które może nam bardzo pomoc w nauce matematyki. Kolorowe karty zadań przyciągają oko i matematyka nie jest taka "papierowa" - nudna. Zadania z różnymi poziomami pozwalają, zdobywać kolejne umiejętności.,




Lubicie Sudoku? Kilka lat temu wpadłam jak śliwka w kompot :-)
Idealna gra by ćwiczyć spostrzegawczość :-) Dla dzieciaków polecam wersje obrazkowe do druku, ewentualnie wersje elektroniczne :-)
Można też posłużyć się klockami czy nakrętkami by stworzyć własne sudoku :-)





Klocki lego to doskonały materiał do Sudoku





Stare dobre liczydła, jak one ułatwiają życie :-))  Wiecie, że liczydła można wykonać samemu ?
Można wykonać koraliki z papieru, przewlec na nitce i przeciągnąć nitkę przez pudełko!


Kolejną pomocą nauki matematyki to gry planszowe i karciane. Fantastyczna zabawa, gdzie możemy poćwiczyć liczenie oraz spostrzegawczość.



Gry planszowe, gdzie na niektórych polach trzeba się ruszać tyle razy ile ma  boków dana figura geometryczna - to także fajne ćwiczenie. Można też stworzyć własną grę z quizem matematycznym :-)


Cyferkowe memo - czyli wersja z cyferkami i kropkami :-)




Królowa gier, która pojawiła się u nas w domu najpierw w wersji mini a już w zeszłym roku w wersji większej i polskiej :-) MONOPOL (dziękuję mężu za przypomnienie). Nie zgadniecie, kto jest największym fanem Monopolu u nas ? Najmłodszy w rodzinie :-))

Podróżna wersja mini - Monopolu i zafascynowany Norb
Co jeszcze mogę Wam polecić ? 
Pieniądze!! A dokładnie ich tekturowe kopie. Jeśli takie znajdziecie - kupujcie! Jest to fajna forma nauki naszych pieniążków. Nie jest to łatwe a takie tekturowe pieniążki bardzo nam ułatwią naukę operowania pieniędzmi. Przy zwykłej zabawie w sklep, w kawiarnię mamy wielkie pole do popisu z ćwiczeniami :-)





Zapraszam Was na matematyczne warsztaty wszystkich uczestniczek projektu Dziecko na Warsztat III - Oto mapa blogów. Wystarczy kliknąć w wybrane logo i zostaniecie przeniesieni na warsztat przygotowany przez dany blog.


Wokół dzieci Słowo mamy ED Montessori Karolowa mama Kreo Team Kreatywnym Okiem Matkopolkowo Bez nudy 360 przygód Bawimy się my 3 Biesy dwa Duśkowy świat Dzika jabłoń Elena po polsku Co robi Robcio Cały świat Karli Jej cały świat Tymoszko Igranie z Tosią Kawa z cukrem Laurowy świat Kreatywnie w domu Gagtki Trzy Gugusiowo Ciekawe dzieci Świat Tomskiego Ohana blog On ona i dzieciaki Nasza przygoda diy My home and my heart Konfabula Uszywki Zuzninkowej mamy Mama na pełen etat Scwytane chwile Dzwoneczkowy raj mamy Ogarniam wszechświat Kreatywna mama Mama Aga, sztuka i dzieciaki Mamuśka 24 Pomieszane z poplątanym Worldschool explorers Nasza edukacja domowa Pomysłowe smyki Z motylem na dłoni Zakręcony belfer Zabawy z Archimedesem Dziecko na warsztat

26 komentarzy:

  1. ejjjj żonka...
    zapomniałaś o wyższej szkole liczenia w naszym domku. od niedawna monopol :) to dopiero jest główkowanie dla naszej dziatwy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabij mnie nawet mam zdjęcie przygotowane ;-) toż to HIT matematycznego świata biznesu :-))

      Usuń
  2. Zaczepiła mnie skrzynka z figurami geometrycznymi, bardzo smakowita pomoc matematyczna :D I wielkie guziki <3 Uwielbiam wielkie guziki w różnych kształtach, chyba mam coś z głową...
    Cała moc pomocy u Was, a trójwymiarowe łapy rządzą, zdecydowanie ciekawsza opcja niż nasze obrazkowe, w końcu te można pomacać. Chyba muszę się pokusić o zrobienie takich cudaków.
    Z takimi wyrośniętymi dzieciakami to już można szaleć i szaleć matematycznie, cudny warsztat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba szukać nowych pomysłów :-) Ale dzięki temu dzieciaki chętnie siadają do zadań :-)

      Usuń
  3. Ogromne guziki! Chcę takie! :) i nie mogę się doczekać kiedy w końcu dorośniemy do monopol. ..marzy mi się juz taka gra z moim małym Myślicielem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Duże guziki fajna sprawa :-)) jak wpiszesz w google guziki matematyczne to wyskoczy Ci kilka stron :-))

      Usuń
  4. klockowe sudoku!!! Mistrzostwo! musze je zrobić :) dzięki za inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama nie sądziłam, że taka gra jak sudoku może skraść moje serce :-)

      Usuń
    2. Sama nie sądziłam, że taka gra jak sudoku może skraść moje serce :-)

      Usuń
  5. Jakie macie fajne figury geometryczne! i widzę, że i u Was stwory z lego mają różne wcielenia w swoim życiu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lego rządzą :-) Gabrysia jeszcze czasami wspomaga się figurkami petshopów ale ma ich jeszcze za mało ;-)
      Figury geometryczne to pomoce na zajęciach MathRiders <3

      Usuń
  6. Świetny warsztat - wszystko oparte na konkretach - więc matematyka musi być łatwa i przyjemna ;) rewelacyjne zestawienie gier, pomocy...o niektórych nawet nie słyszałam - dziękuję :* Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele pomocy odkryłam na zajęciach matematycznych MathRiders :-)

      Usuń
  7. Super! Muszę spróbować takich metod :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, gdyż się sprawdzają :-) i zachęcają do nauki a to najważniejsze :-)

      Usuń
  8. Ileż tu inspiracji, niektóre na pewno wykorzystamy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysły! Gratuluję udanego warsztatu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy bardzo :-)) To była super zabawa :-)

      Usuń
  10. Wszystko super! Sudoku też lubimy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło nam , że do nas zajrzałaś :-))

      Usuń
  11. Nie wiem co jest z chłopakami i labiryntami, ale mój też jest wielkim fanem. Normalnie godzinami mógłby rozwiązywać labirynty. Bardzo fajny warsztat Wam wyszedł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Norbert kocha labirynty od małego :-) To najlepsza rozrywka :-) a jakie fajne ćwiczenie :-))

      Usuń
  12. Działania z ludzikami lego to coś, w co na pewno wszedłby bez gadania mój Panicz :) Gratuluje pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grunt to pomysł na naukę przez zabawę :-) świetna sprawa by sprzedać wiedzę :-))

      Usuń
  13. świetne zabawy! kocki rządzą :D

    OdpowiedzUsuń