Click Me

wtorek, 13 listopada 2012

Karton zamiast konserwantów

Kampania Tetra Pak & Streetcom.

Niedawno przyszła do nas paczka ze Streetcomu.

Zawartość paczki przepyszna :-) i bardzo przydatna.



I oto chodzi w akcji - to co pyszne i wartościowe chronione w naturalny sposób. Kampania edukuje i przedstawia korzyści płynące z konsumpcji produktów, które pochodzą z kartonowych produktów.

KONSERWANTOM MÓWIMY STANOWCZO - NIE!!

Poniżej świetna stronka, na której można sobie poczytać co się kryje pod złowrogimi E



Mój pierwszy kontakt z Tetra Pak i całą tą akcją był u nas w markecie już jakiś czas temu. Moją uwagę przyciągnęły kartoniki sera Feta ;-) wyglądał inaczej niż zwykle.



Gdy przyszłam do domu od razu weszłam na stronę z pudełeczka zobaczyć o co chodzi :-) 



Wiadomo, że owoce i warzywa towarzyszą nam każdego dnia. Każda mama dba by w diecie dziecka nie brakowało niezbędnych witamin i minerałów. Wielkim plusem kartonowych opakowań Tetra Pak jest to, że zawarte w nich produkty nie wymagają konserwantów!


Jakim cudem ?

Po pierwsze SPECJALNY KARTON - 6 różnych warstw specjalnie dostosowanych do ochrony produktu.

Baza 3 produktów:

- papier - wytwarzany z drewna, podstawa opakowania. Wzmocnienie struktury, możliwość nadruków.

- folia aluminiowa - główny element ochronny, jej grubość to ok 1/12 grubości ludzkiego włosa. Taka cieniutka a jak dokładnie chroni!

- polietylen - zapewniają szczelność kartonu, ochrona przed wilgocią.

źródło: http://www.tetrapak.com
obrazkowo ?? ;-)

źródło: http://www.tetrapak.com


Po drugie PAKOWANIE - przed rozpoczęciem pakowania kartony są odpowiednio przygotowywane. Usuwane są wszystkie mikroorganizmy.

Po trzecie OBRÓBKA TERMICZNA - to proces podobny do domowej pasteryzacji weków.
Polega to na krótkim, kilkusekundowym (2-6 sek.) podgrzaniu płynu do temperatury 135-150°C, i nagłym schłodzeniu do temperatury pokojowej. Jest to proces UTH - Ultra High Temperature. Następnie produkt  pakowany jest w sterylne opakowania, a cały proces przebiega w hermetycznie zamkniętej komorze maszyny napełniającej.
Technologia aseptyczna pozwala na przechowywanie produktów przez wiele miesięcy bez konieczności ich chłodzenia
 Pamiętam zdziwienie mojej babci jak pojawiło się mleko w kartonie i data ważności była daleko wysunięta do przodu ;-)

Nie wiem jak Wy ale ja bardzo lubię "kartony"? 

Dlaczego?

- zdrowsze jedzenie
- wygoda
- bezpieczeństwo
- oszczędność miejsca - tak tak! kartonowe opakowanie zgniatamy i wyrzucamy. W przeciwieństwie do butelek czy puszek metalowych.

Dzieciaki uwielbiają zgniatać pudełka a w soboty robimy wycieczki do kontenerków. Uczymy się dbać o Nasze środowisko!!

Uważnie czytamy opisy pudełek gdzie co wyrzucać :-) 



Opakowania Tetra Pak to opakowania wielowarstwowe, które poddaje się pod całkowity recykling. Pamiętajmy, że takie opakowania wyrzucamy do żółtego pojemnika.


Zapraszam Was na stronę zamiastkonserwantow.tetrapak.pl znajdziecie tam wiele przydatnych informacji a także wiele wspaniałych przepisów kulinarnych :-)



Zwracacie uwagę na opakowania produktów ??? czytacie etykiety ???



Zobaczcie jak można wykorzystać opakowania po mleku czy napojach z kartonów Tetra Pak jeśli komuś się nudzi ;-)


źródło: zycierzeczy.pl


Pamiętajcie!!!!!!!!!!


źródło: http://www.tetrapak.com

23 komentarze:

  1. No i brawo lubię takie akcje

    OdpowiedzUsuń
  2. O! Dziękuję, bardzo lubię czytać składy, teraz wiem żeby zwracać też uwagę na opakowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też masz rażenie ze stojąc przed regałem wczytując się w kartoniki inni patrzą na Ciebie dziwacznie ???

      Usuń
  3. a to wykorzystanie kartonu z mleka - rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie jesteśmy na TAK! My od wiosny staramy się przestawić i wychodzi nam to coraz lepiej.

    ---

    Nominowałam Twojego bloga w systemie "Liebster Blog". Szczegóły na www.porady-mamy.pl.

    Zapraszam! :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. hmm nawet nie zwróciłam nigdy na to uwagi. Człowiek czasem patrzy a nie widzi =)

    OdpowiedzUsuń
  6. ZAPRASZAM SERDECZNIE NA KONKURS! MOŻNA WYGRAĆ BUTY!
    http://pannamiijejzabawki.blogspot.com/2012/11/renee-me.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Brawo, fajna paczka i świetna, edukacyjna akcja!

    OdpowiedzUsuń
  8. och, ja juz starsznie dawno bralam udzial w podobnej kampanii streetcom'u, tez z tetra pakiem, tyle, ze z inna zawartoscia paczki ;) ale jak najbardziej fajna sprawa! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też jestem zdecydowanie za takimi akcjami i staram się jak mogę wystrzegać konserwantów:)

    OdpowiedzUsuń
  10. pięknie opisane ja też wybieram tetra pak zawsze i też otrzymałam taki zestaw :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. wykorzystanie kartonów - świetne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja również staram się unikać konserwantów, fajna akcja!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajna akcja! Będąc teraz Mamą zwracam uwagę na rzeczy, o których wcześniej kompletnie nie miałam pojęcia... I nominowałam Cię do Liebster Blog! Pytania u mnie na blogu :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Też dostaliśmy paczuszkę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy wpis. :) W ogóle warto zwracać uwagę na to, by kupować rzeczy zapakowane w jak najmniej śmieci. Niektóre firmy doprowadziły do takiego absurdu, że pudełko kartonowe pakują jeszcze w folię.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. I to jest bardzo fajna akcja. Kartonowe opakowania są tanie, wytrzymałe i zdrowe dla środowiska. Całe szczęście coraz więcej producentów rezygnuje z plastiku na rzecz kartonu, jednak nadal zbyt mało. Dobrze jest uświadamiać ludzi żeby kupowali produkty opakowane w karton, a nie w plastik.

    OdpowiedzUsuń