piątek, 10 października 2014

Było sobie życie - pamiętacie ?

Było sobie życie - bajka, która chyba najbardziej zapadła mi w pamięć. Dodatkowo pamiętam jak na biologii Pani puszczała nam odcinki tej bajki by przybliżyć nam mechanizm działania pewnych rzeczy .... Pamiętacie te czerwone krwinki, dźwigające tlen ? Centrum dowodzenia ?? Szybko śmigające neurony ?? To zapada w pamięć :-)

Do bajki tej powróciłam kiedy Gabi zaczęła pytać o szczepionki - wtedy chciałam jej obrazowo pokazać jak to działa ... I od tej chwili bajka "Było sobie życie" stała się jedną z ulubionych bajek w naszym domu .... Doszło, do tego, że nawet Norbert 3 letni (bo było to na początku tego roku) będąc na wizycie u lekarza zaczął mówić jak to leukocyty walczą teraz z wirusami (naśladował ruchy walki muszkieterskiej) o jego zdrowie a czerwone krwinki roznoszą tlen po całym jego organiźmie.

Gdy tylko zobaczyłam, że wyszła gra "Było sobie życie" wiedziałam, że niedługo znajdzie się ona w naszym domu. Troszkę bałam się, że może za poważna bo jest niby od 7 lat ale słysząc jak dzieciaki rozmawiają na temat naszego organizmu zaryzykowałam :-))) i kupiłam :-))

Gra jest rewelacyjna :-)

Po pierwsze - jest świetnie wykonana :-) , bardzo precyzyjnie. Żetony są z grubej tektury, także myślę ze długo przetrwają. Plansza także jest taka grubsza.

Po drugie - wiele się w niej dzieje. Cały czas mamy pola pełne akcji, szansa, pech, pytania.

Po trzecie - dzięki puli łatwych pytań nawet młodsze dzieci dadzą sobie radę. Norbertowi trochę podpowiadamy ale nawet On wie, że jak kogoś boli głowa to znaczy, że dzieje się coś złego w organiźmie:-)) Gabi z małymi podpowiedziami radzi sobie nawet z niektórymi trudnymi pytaniami. Są także takie pytania na które my rodzice nie znamy odpowiedzi .... Tak, tak ... mama też wszystkiego nie wie ;-)

Po czwarte - jest to gra edukacyjna. Jeśli nawet dzieciaki nie znają odpowiedzi na padające pytania to jest to świetna okazja do nauki - dla nas też :-) Gra uczy przez zabawę a to jest to co uwielbiam!!

Zdecydowanie jest to gra dla całej rodziny.

Co zawiera pudełko gry ??
  • plansza,
  • 8 pionków do wyboru,
  • kostka do gry,
  • 53 karty Pytania łatwe,
  • 53 karty Pytania trudne,
  • 45 kart Szansa,
  • 45 kart Pech,
  • 65 żetonów Leukocyt,
  • 65 żetonów Lekarstwa,
  • 130 żetonów Globinka,
  • 30 żetonów Hemo,
  • 4 detektory odpowiedzi, (zupełnie nie wiedziałam co to jest ;-) - pokażę wam poniżej :-)) )
  • 4 karty przelicznik - czyli co na co możemy wymienić żeby zdobyć upragnione duże żetony.
  • instrukcja gry.
A tak to wygląda wizualnie :-))





Grubość planszy :-)


Najlepsza zabawa :-) przygotowanie żetonów :-))


Żetony Globinek - które wymieniamy na najważniejsze żetony HEMO prowadzące do zwycięstwa


Żetony lekarstwa - pomagają nam walczyć z bakteriami w grze. 
Możemy je też wymienić na globinki.


Żetony Leukocyty - pomaga walczyć z wirusami w grze. 
Możemy je też wymienić na globinki.



A to własnie są duże żetony HEMO :-)) potrzebujemy ich 7 sztuk by wygrać grę : -))


Karty szansy i pecha. 




 Pionki :-) 


 Karty z pytaniami - łatwe i trudne - każda z nich uczy :-) 



I ten zagadkowy detektor odpowiedzi .... czerwone, tajemnicze folijki. 
Na karcie mamy pytania a na dole taki pasek i tam pod tym paskiem ukryta jest odpowiedź i gdy przyłożymy folijkę do paska to ukaże nam się pod nim odpowiedź :-)) 




Do pudełka dołączone są też woreczki by sobie popakować żetony


Grę czas zacząć


 Instrukcja, w której są opisane wszystkie zasady gry :-))





Grę kupiłam w Toys"R"Us, teraz otworzyli sklep internetowy, co jest dla mnie znacznym ułatwieniem :-) gdyż do najbliższego ich sklepu mam jakieś 60 km. A tak zamawiasz i praktycznie na drugi dzień masz rzeczy w domu :-))

Zamówiłam też Gabi kucyki takie w saszetkach po 7,90 zł ( tu ) :-)) będę miała jako nagrody od wróżki zębuszki - już w pierwszej paczce trafił nam się męsku kucyk !! Pierwszy raz w życiu!!

Wypatrzyłam też fajne Lego Ninjago i Lego Chima dla Norba :-) Poszukuje jeszcze samych wojowników ;-)

Teraz widziałam mają promocję na wszystkie puzzle! Toys"R"Us puzzle - promocja

A na Dzień chłopaka w Toys"R"Usie, tym razem w sklepie stacjonarnym, kupiłam Norbowi upragnionego żółwia ninja :-))) w promocji z 69zł na 38 zł :-)) a ile było radości :-))


Mina bezcenna :-))) 



Przyjemnie jest spełniać marzenia dzieci :-))







12 komentarzy:

  1. Uwielbiam "Było sobie życie"!!!! U-WIEL-BIAM :D.
    Adasia też już trochę zaraziłam, tylko on lubi tylko jeden odcinek - o trawieniu :D. Nie wiem czemu ale jedynie ten chce oglądać :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo jaki ja mam sentyment do tej bajki.Wprost ją uwielbiałam! a gra wygląda na bardzo ciekawą;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie, że pamiętam bajkę!! Również ją lubiłam! Myślę, że grę wpiszę na listę must have! Na później bo syn ma 2 latka dopiero :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam tą bajkę z dzieciństwa. Zdecydowanie najlepsza pod względem edukacyjnym i odpowiadania na pytania. Myślę, że u nas najpierw będą bajki a później gra, która jest rewelacyjna! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, kochałam tę bajkę, dzięki niej chyba moje zamiłowanie do biologii się wzięło, i decyzja pójścia na pokrewny kierunek studiów ;) Chętnie wypróbowałabym taką grę na swoim dziecku, gdybym takowe duże miała, ale nic straconego, jeszcze tylko kilka lat ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiałam wszystko co w tej serii wyszło i było puszczane w PL. Myślę, ze kiedy moja córka dorośnie do tej gdy to ją kupię. Na razie namiętnie ogląda "Była sobie Ameryka".

    OdpowiedzUsuń
  7. Kupiłam tą grę w prezencie, zdjęta do reszty sentymentalnymi wspomnieniami. Potem trochę się martwiłam, że zbyt emocjonalnie wybrałam, ale okazuje się że ta gra cieszy go nawet teraz, po prawie dwóch latach :D Luśce też kupię jak tylko dorośnie, bo bajkę już ogląda :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja pamietam tą bajkę jeszcze z moich młodych lat. Jak Henio podrośnie, to też Go z nia zaprzyjaźnię.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja już się nie mogę doczekać, aż będziemy z Martynką grać w gry planszowe! Uwielbiam planszówki, pomału już kolekcjonujemy co łatwiejsze, a i trochę z moich lat młodzieńczych mamy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham planszówki ;) to najlepsze gry, szczególnie te edukacyjne, a nie te, w których po prostu bezmyślnie rzucamy kostką. Fajną mieliście zabawę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Hi are using Wordpress for your log platform? I'm new to the blog world but
    I'm trying to get started and set up my own. Do you need
    anyy coding knowledge to make your own blog? Any help would
    be really appreciated!

    Here is my homepage ... Ask.fm hack ()

    OdpowiedzUsuń